کد مطلب: 171879
کارشناس مسائل سياسي چهارمحال و بختياري:
سند 2030 فرهنگ جهاد و شهادت را ترويج‌گر خشونت مي‌داند!/آموزش سبک زندگي غربي در مدارس با فرهنگ ايراني-اسلامي منافات دارد
تاریخ انتشار : 1396/03/10 10:25:38
نمایش : 1333
کارشناس مسائل سياسي در چهارمحال و بختياري گفت: سند ۲۰۳۰ براساس سبک زندگي غربي و باورهاي غربي است و با فرهنگ ما يعني فرهنگ ايراني اسلامي منافات دارد و فرهنگ جهاد و شهادت را ترويج‌گر خشونت مي‌دانند و مي‌گويند بايد حذف شود.














به گزارش هفت چشمه، مجتبي نورورزي کارشناس مسائل سياسي و استاد دانشگاه در چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ در خصوص سند ۲۰۳۰ گفت: يکي از دلايل امضا و ابلاغ اين سند توسط دولت نگاهي بود که دولت به غرب براي رفع مشکلات دروني کشور داشت و اين يعني عدم باور به توانايي‌هاي داخلي.

وي با بيان اينکه رويکر در اين سند همان رويکردي است که در مورد برجام و FATF مورد استفاده قرار گرفت تاکيد کرد: تيزهوشي و درايت مقام معظم رهبري موجب شد تا روندي معيوب و خطرناک وارد مباحث آموزشي ما نشود.

نوروزي با تاکيد بر اينکه رويکرد نگاه به بيرون دولت يازدهم و دوازدهم، نگرشي نگران‌کننده بوده و هست و موجب ترويج نگاه سکولاريسم در جامعه مي‌شود افزود: عدم صداقت دولت در اين امور بسيار نامطلوب است چون تصميم‌گيري در امور کلان مملکت نبايد با پنهان‌کاري و نبود صداقت پيش رود.

اين استاد دانشگاه در چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت صداقت ندارد و هر آنچه خودش تصور مي‌کند را بيان مي‌کند اين در صورتي است که آنچه در عمل مي‌بينيم تفاسير امريکاو هم‌پيمانانش اجرا مي‌شود نه تصورات دولت و آنچه دولت در نظر دارد.

وي سند ۲۰۳۰ را يک پکيج دانست و عنوان داشت: اين سند روحي دارد که شاکله اصلي آن بوده و هر آنکه ان را امضا کند موظف است تمام بندهاي آن را اجرا کرده و بپذيرد.

نوروزي خاطرنشان کرد: سند ۲۰۳۰  براساس سبک زندگي غربي و باورهاي غربي است و با فرهنگ ما يعني فرهنگ ايراني اسلامي منافات دارد.

وي به حذف فرهنگ جهاد و شهادت از کتب درسي اشاره و تصريح کرد: آنها فرهنگ جهاد و شهادت را ترويج‌گر خشونت مي‌دانند و مي‌گويند بايد حذف شود درصورتي که اين فرهنگ از باورها و اعتقادات ما جدا نيست و نخواهد بود.

اين کارشناس مسائل سياسي در چهارمحال و بختياري به حذف برخي اشعار و دروس حماسي از کتب دانش‌آموزان اشاره و بيان داشت: اگر دولتمردان مي‌گويند بخش‌هايي از اين سند را پذيرفتند چرا اشعار و موضوعات خاص از کتب حذف شده است؛ اين به اين معنا است که  نمي‌توان تنها بخش‌هايي از بندهاي سند را پذيرفت و بايد همه آن را اجرا کرد و اين يعني نقض همه قوانين اسلامي و فرهنگي در کشور.

انتهاي پيام/۱۰۲۲ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg